Friday, May 17, 2013



Trak Penyodok Pokok

Trak pengalih pokok atau penyodok pokok bersaiz besar adalah sesuatu yang baru di Malaysia. Penggunaannya di beberapa negara eropah telah banyak digunakan. Bertujuan mengekalkan kesejahteraan alam, serta membantu gubahan landskap taman. Trak penyodok berfungsi mengalihkan pokok dari tempat asal ke kawasan baru yang lain, tanpa perlu menebang atau mematikan mana-mana pokok tinggi yang telah hidup selama puluhan dan ratusan tahun atas alasan pembangunan




 
 




Jam Cecair | HYT (Hydro Mechanical Horologists)

HYT (Hydro Mechanical Horologists) jam mekanikal istimewa yang memiliki cecair hijau florescent di dalamnya yang berfungsi sebagai penunjuk masa utama digerakkan oleh injap . Tiada jam sebegini pernah dihasilkan dan pihak HYT sedang menanti hak paten 7 rekaan mereka. Di bahagian belakang jam, pemilik dapat melihat bagaimana sistem mekanikal jam berfungsi. Sebuah jam ke arah masa depan, eksplorasi nanotechnology.






Kerusi Keseimbangan Graviti

Varier Gravity Balans adalah gabungan tiga tema kerusi di dalam satu. Kerusi pejabat, kerusi malas, juga sebagai kerusi santai untuk ruang tamu. Duduk tegak atau berehat kembali dan mengambil tekanan vertebra anda. Pergerakan adalah kunci kepada kesihatan bagi mereka yang duduk berjam-jam setiap hari, dan kerusi ini adalah sebagai pilihan yang sesuai untuk memiliki kelebihan dalam keselesaan bekerja & berehat. Penekanan rekaan moden, fungsi serta ergonomik.
 


Post-it Compact Desktop Organizer

 
Post-it Compact Desktop Organizer merupakan alat yang digunakan untuk meletakkan alatan tulis seperti pen dan pensel. Di samping itu juga, ia menyediakan kertas nota, pita pelekat, dan pelekat berwarna untuk kegunaan pengguna. Ia direka untuk menjimatkan ruang meja dan kelihatan kemas serta memudahkan pengguna.


Leaf Tie
Kabel tiruan di sekeliling kita membuat persekitaran yang lebih gelap dan sejuk. Leaf Tie ini membalut kabel sambil membawa kehidupan ke kawasan yang lebih ceria. Ia berfungsi dua tujuan iaitu reka bentuk dan kecekapan. Leaf Tie adalah mudah untuk digunakan. Ia hanya digunakan dalam cara yang sama seperti kabel-seri. Apa yang anda perlu lakukan adalah membalut Leaf Tie sekitar kabel yang longgar. Reka bentuk Leaf Tie membuat kabel kelihatan seperti ranting dibalut.

Dengan menggunakan Leaf Tie ini, dapat memulakan gerakan kesedaran ke arah satu isu dipanggil "Alam Sekitar Hijau & Selamatkan Bumi".



Chair for Life

Chair for Life, kerusi roda berkuasa dengan reka bentuk modular yang menyesuaikan diri dengan kanak-kanak itu membesar.
Kerusi itu menggunakan sistem dok dan pengancing universal supaya modul duduk yang berlainan dan bahagian tambahan boleh ditambah bagi memenuhi keperluan pengguna.
Chair for Life juga mempunyai lif menegak, membolehkan peringkat berinteraksi dengan rakan-rakan, yang telah ditunjukkan untuk membantu pembangunan sosial dan pendidikan. 
Chair for Life ini bertujuan untuk memaksimumkan mobiliti dan kebebasan untuk kanak-kanak kurang upaya kerana mereka berkembang menjadi dewasa. Sebagai kanak-kanak membesar keperluan fizikal dan pembangunan mereka berubah dengan pesat, dan berisiko tinggi jika kemerosotan kerusi roda mereka tidak sesuai. 




Cordless 360° Freestyle™ Steam/Dry Iron with Curved Stainless Steel Soleplate




Seterika Cordless 360 ° dengan lengkungan tapak plat tahan karat, direka untuk memudahkan menyerika pakaian kesemua arah ditambah dengan wap, matian automatik apabila tiada pergerakan, kawalan suhu elektronik, "Stay Clean" wap dan sistem anti-titisan.

Dengan rekaan seterika semua arah dapat mnyerika pakaian di tempat-tempat yang ketat seperti kolar dan butang tanpa memutarkan seterika atau mereka yang menggunakannya. Kerja-kerja yang dilakukan adalah tepat, mudah dan cepat.


DustPan + Bin


Alat ini mempunyai fungsi sebagai penyodok sampah dan juga tong sampah. Apabila diterbalikkan seperti gambar di atas, ia akan menjadi sebagai penyodok sampah. Apabila selesai sahaja menyapu, terbalikkan ia seperti gambar di bawah, ia bertukar menjadi tong sampah. Ia memudahkan kerja anda.



3D printing hype



Mesin percetakan 3D ini merupakan salah satu percetakan yang menghasilkan sesuatu menerusi inovasi dalam atom untuk mendapatkan rekabentuk yang terbaru dan terkini. Dengan cetakan 3 dimensi ini, produk pada masa depan boleh dijana untuk industri baru.
Similac SimplySmart Baby Bottle



Similac Memperkenalkan reka bentuk pintar botol susu untuk pemakanan bayi untuk membantu para ibu menyusukan bayi mengikut ikatan masa dan memberi keselesaan kepada bayi .
Botol Similac SimplySmart menggabungkan setiap kepakaran untuk membangunkan inovasi yang boleh membantu meningkatkan pemakanan supaya ibu dan anak boleh menikmati makan masa.

Intellivent mengurangkan lebihan udara yang boleh membawa kepada kecerewetan dan gas.

SmartClose terkunci daripada kebocoran, dan perisai biru membolehkan anda tahu ia ditutup dengan selamat.


EasyMix adalah alat pencampuran inovatif yang mengurangkan rumpun dan buih.

Rujukan :
web http://www.pdesigni.com
dan http://www.idsa.org